Doorgaan naar hoofdcontent

Aangifte volgt

Of mensen zich wel of niet geschoffeerd voelen, kan ik niet voor ze bepalen. Ik ben dan ook een voorstander van het recht op beleding op te nemen in de wet. Ik schreef al eens eerder dat beledigd worden vaak meer bij de ontvanger ligt dan bij de zender. 
Als de fractie-voorzitter van Forza, Erik V. mij in een twitterbericht een "open riool" noemt, zou ik daar aanstoot aan kunnen nemen. Ik zie het echter als zijn mening en, ondanks dat die nergens op gestoeld is en niet onderbouwd wordt, heeft ook V. recht op zijn mening. Als er al sprake is van een riool, dan is de shit die daar de afgelopen jaren doorheen stroomde voor een groot deel afkomstig van V. zelf. V. en zijn vriend Rinus Beusenberg nemen aanstoot aan veel wat ik over ze publiceer. Dat is hun goed recht, maar als ik daarbij de grenzen van de wet overschrijdt verneem ik het t.z.t. wel van een rechter.
Waar zeker de grenzen van de wet overschreden worden is als V. mij openlijk beschuldigt van het bedreigen van mensen. Er is dan sprake van smaad en/of laster. Nergens heb ik mensen bedreigd. Wel stel ik soms de integriteit aan de kaak van mensen die het hardst over integriteit (van anderen) roepen. V. hoort daar bij. Ik heb hem wel eens onderdeel van de penose genoemd. Hij kan zich daar natuurlijk door beledigd voelen, dat is aan hem. Toch vind ik die kwalificering terecht, ik heb genoeg voorbeelden van zijn handelen gezien en gehoord die de typering rechtvaardigen. 
Hij pochte zelf hoe hij (inmiddels ex-) raadslid Michel van Dijk afperste. Van Dijk zwaaide onlangs af, met alsnog een lintje. In plaats van in de zaak van de OM vs. Meijer een uitspraak af te wachten, probeert hij tot op de dag van vandaag raadslid Paul Meijer te belasteren, stalken en intimideren. Daar zijn volop bewijzen van. 
In plaats van een rechtszaak af te wachten en de uitspraak van een rechter te eerbiedigen schreef hij naar relaties van Paul, onder meer naar de partijleiding van BVNL om te vertellen wat een crimineel Meijer wel niet was, hij schreef naar de bank en liet niet na om tot in de achterkamertjes van de gemeenteraad Meijer te belasteren. Als het al geen penose-achtige handelingen zijn, dan is het toch tenminste van een ernstige vorm van eigenrichting van V., door Meijer openlijk aan de schandpaal te nagelen, terwijl Meijer zelfs nog niet voor een strafbaar feit gedagvaard is. Sterker: na behandeling van de zaak in de gemeenteraad in januari 2022 heeft de OvJ al aangegeven Meijer voor tenminste een deel van de aangifte niet te zullen vervolgen, hij wordt kennelijk niet langer verdacht van fraude, maar waar hij wél van verdacht wordt is niet duidelijk zo lang Meijer niet gedagvaard wordt. Let wel: hij is verdáchte! Verdachte kan iedereen zomaar zijn. Zodra in mijn middelbare schoolklas iemand iets vunzigs op het schoolbord schreef voor aanvang van de les, was de héle klas verdachte, totdat bleek wie de schuldige was. Als hij eenmaal weet waar hij precies van verdacht wordt, kan zijn advocaat een effectieve verdediging voorbereiden, dat lukt niet zo lang ongewis blijft wat de beschuldigingen precies inhouden.

V.'s vriendje Beusenberg neemt ook graag anderen de maat over integriteit. Die komt dus ook af en toe voorbij in mijn blogs of andere uitingen op internet. Dat heeft niets met bedreigen te maken, dat is simpelweg het observeren van feiten.


Beusenberg kwam eerder voor in een blog dat ik schreef over verantwoording van de fractiegelden van de voorbije jaren. Ik schreef daarin onder meer dat zijn partner Ingrid nog nimmer het woord gevoerd had in de raad of een raadscommissie, maar dat hij haar wel over de door mij onderzochte jaren de maximale vrijwilligersvergoeding betaald had. Dat kwam mij direct op een bedreiging van Beusenberg te staan. Dit, terwijl van mijn uitspraken geen woord onwaar was. Deze week viel mevrouw mij zelf bij in een artikel in het HC Nieuw: "Ik heb nog nooit een letter gediscussiëerd in de gemeenteraad...", zo sprak zij.


 Er is dus zeker sprake van bedreigingen in de Haarlemmermeerse politiek, maar absoluut niet door mijn persoon. Iemand die openlijk anders beweert is daarmee strafbaar. Als Erik Vermeulen beweert op sociale media dat ik mensen bedreigd zou hebben, is het aan hem om dat te bewijzen. Dat bewijs is er niet, simpelweg omdat het nooit gebeurd is. 

Ik heb volgende week een afspraak bij het Openbaar Ministerie om ze al vast op zijn pad te zetten.

Update: 07/04/2022: 
Iedereen bedreigt V.:





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ik voer campagne #stemzeweg

Ondanks dat ik niet verkiesbaar ben bij de komende Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart a.s. voer ik wel degelijk een politieke campagne. "Voor welke partij dan?" zult u zich misschien afvragen. Daar kan ik helder over zijn: ik voer voor geen enkele partij campagne. Ik voer campagne voor uw stem. Ik wil graag dat u stemt, omdat stemmen wél zin heeft, in tegenstelling tot wat velen denken. Stemmen heeft zin om de huidige vastgeroeste macht uit het zadel te wippen. De partijen die verantwoordelijk zijn voor de malaise van dit moment, die jarenlang ongecontroleerde immigratie hebben toegestaan en zelfs bevorderd, de partijen die onze krijgsmacht nagenoeg wegbezuinigd hebben, de partijen die ons liever gisteren nog dan vandaag zouden uitleveren aan ongekozen, zelfbenoemde machthebbers van de EU. Ze mogen weg, nee ze MOETEN weg! Het motto van deze campagne is daarom #stemzeweg! Stem de partijen die voor de huidige situatie verantwoordelijk zijn letterlijk uit de eers

Reddeloos, Radeloos, Rotondeloos

Bij de raadsvergadering van 15 november 2018 had uw lid De Ruiter een blikje zeeheldendrop voor alle fracties. Aanleiding hiervoor was het indienen van mijn  motie Reddeloos, Radeloos, Rotondeloos , o m een procedure te starten met als doel de naam van de Hódmezövásárhely fontein in Hoofddorp te wijzigen en deze te vernoemen naar admiraal De Ruyter.  Mijn voorstel werd gesteund door de Stichting Michiel de Ruyter  en voorzitter Frits de Ruyter de Wildt, nazaat van Michiel in de 12e generatie was aanwezig om mogelijke vragen over de figuur De Ruyter te beantwoorden. Voorafgaand aan de vergadering poseerde ik samen met de heer De Ruyter de Wildt  voor de rotonde. Hoewel een meerderheid van de raad vóór een naamswijziging van de rotonde lijkt te zijn, haalde mijn motie helaas geen meerderheid. De Heer Rip van de Hap had mij tijdens de schorsing voorgesteld om de strekking van de motie te wijzigen, zodanig dat de naam van De Ruyter uit het voorstel werd weggelaten. Aangezi

Hoogtepunten uit de afscheidsspeech

In een feestelijke setting, met als thema "Disco" kwam de oude gemeenteraad onlangs nog één keer bijeen in de feestelijk aangeklede Burgerzaal van het raadhuis te Hoofddorp. Ik mocht daar in een korte speech het gezelschap inclusief het college en de griffie nog een keer toespreken. In de video mijn korte speech:

meest bekeken

De laars van de burgemeester

Vanavond vond burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer het nodig om mij op de publieke tribune, in het openbaar, aan te spreken over hem -kennelijk- onwelgevallige tweets. Ik vind het een bijzonder laffe actie om mij -met naam en toenaam- aan te spreken bij een debat waar ik niet het woord mag voeren en derhalve geen recht heb op een weerwoord of een wedervraag. Ook VVD burgemeesters hebben dus schijnbaar moeite met Het Vrije Woord. Het was een juiste beslissing van me om destijds de VVD de rug toe te keren. Ook blijken mijn twijfels, die ik destijds, bij de benoeming als fractieassistent, al had over Weterings en zijn selectieve verontwaardiging wederom terecht. Als een D66 mevrouw mij bij de eerste de beste sessie waar ik aan deelneem neerzet als een nazi , dan is dat gewoon geoorloofd. Daar wordt verder met geen woord over gerept. Ik vind dat prima, ook überdomme D66 vrouwtjes hebben recht op het vrije woord. Maar als zij vervolgens het woord "fatsoen" in de mo

Kijk nooit meer Pauw!

Gisteren was NVU voorman Kusters te gast bij Pauw. De reden dat de redactie van Pauw het nodig vond om hem uit te nodigen was dat zijn NVU aangekondigd had om overal in het land informatie- en inspraakavonden met betrekking tot de (mogelijke) komst van asielopvang te bezoeken. Ik kijk al heel heel lang niet meer naar Pauw dus heb de uitzending niet gezien. Pauw heeft zelden of nooit gasten van rechtse signatuur aan tafel en als hij ze heeft is het doorgaans om ze te kunnen tentoonstellen aan zijn publiek als dom, slecht of verwerpelijk. Nog maar kort geleden deed hij zo'n poging met de Nederlandse Pegida voorman begreep ik uit de media. Dat mislukte omdat de welbespraakte Pegida man alles wat Pauw te berde bracht om hem als "slecht rechts" neer te zetten eenvoudig, rustig en gedecideerd weerlegde. Een tijdje geleden woonde ik een "workshop talkshow maken" bij in de studio van Pauw. Als tegenprestatie voor de interessante en leerzame -eerlijk is eerlijk- techni